סיפור הופך תיאטרון

סדנאות לנוער

 


לשחק סיפור

יצירה תיאטרלית סביב טקסטים סיפוריים: עבודה על זהויות ונקודות מבט מתחלפות של מספר הסיפור; חקירת המתחים שבין הטקסט הסיפורי, זה שמסופר על הבמה, לבין הפעולה הדרמטית, זו שמוצגת על הבמה; בניית העולם המוחשי – המקום והזמן של הסיפור, והטרנספורמציות בין העולמות המשתנים במהלך התפתחות העלילה.

 

גלגולים של חפץ

דרך עבודה עם חפצים מדומים וממשיים, נבנה יחד עולמות סיפוריים. כיצד ניתן לגלם באמצעות חפץ רכיבים של עולם בדיוני? האביזר בתיאטרון-סיפור הוא אביזר שמשמעותו ניידת. כל דבר יכול לייצג כל דבר, ודווקא השרירותיות של השימוש באובייקט מפתחת תקשורת מיוחדת, מעין 'חוזה' של שותפות דמיון בין השחקנים לבין קהל הצופים.

 

גילום דמות בתיאטרון סיפור

"כיצד מודיע האדם את עצמו?" – ניגע בשאלות המרתקות שנוגעות לזהות אישי, לדמות, ליחסים בין שחקן לדמות, לנוכחות של השחקן בתוך הדמות והקשר המורכב ביניהם. נלמד טכניקות של ג'סטה תיאטרלית (מעולמו של ברכט), עבודה מסוגננת על דמות, אפיונים פסיכו-פיזיים, ונברר יחד את תפקודה של דמות בהקשר של סיטואציה חברתית.

 

סיפור בקצב

בסדנא ייחודית זו נשחק עם מילים: נעסוק במקצבי דיבור ובפלא הדיבור המשותף. המשתתפים יתנסו בדיבור קבוצתי, דיבור בקצב, פיתוח המודעות למצלולים של הטקסט הסיפורי ולקומפוזיציות של דיבור.

הדיבור המשותף במסגרת תבניות של קצב מאפשר ביטוי אישי מרחיב ומעצים, מזמין ומעודד הקשבה הדדית, שיתוף פעולה, יוזמה, קבלה של האחר, ומעניק תחושת תמיכה וביטחון לכל אחת ואחד מהמשתתפות והמשתתפים.